Історичний факультет МДУ   Вхід для зареєстрованих учасників





Найбільш обговорювані доповіді

[21.02.2011]
ПРЕВЕНТИВНА ДИПЛОМАТІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ ДЕРЖАВИ
[02.03.2011]
РЕГІОНАЛЬНИЙ ПАТРІОТИЗМ ДОНБАСУ НА ПРОТИВАГУ УКРАЇНСЬКОМУ НАЦІОНАЛІЗМУ (НА ОСНОВІ МАТЕРІАЛІВ ДОНЕЦЬКОЇ ПРЕСИ)
[26.02.2011]
МИРОТВОРЧІСТЬ В СУЧАСНИХ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИНАХ
[25.02.2011]
ГЕОПОЛІТИЧНЕ СУПЕРНИЦТВО ІРАНУ І США В БЛИЗЬКОСХІДНОМУ РЕГІОНІ В КОНТЕКСТІ ПРОБЛЕМИ ІРАНСЬКОЇ ЯДЕРНОЇ ПРОГРАМИ
[05.03.2011]
МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО ЯК ВИЗНАЧАЛЬНА СКЛАДОВА ЗОВНІШНЬОЇ ПОЛІТИКИ ФРН
» Статті » Зовнішня політика держав світу в умовах глобалізації

МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО ЯК ВИЗНАЧАЛЬНА СКЛАДОВА ЗОВНІШНЬОЇ ПОЛІТИКИ ФРН

УДК 327 (430) (043)

МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО ЯК ВИЗНАЧАЛЬНА СКЛАДОВА ЗОВНІШНЬОЇ ПОЛІТИКИ ФРН

Федорова Л. О.,

студентка ІІІ курсу спеціальності "Міжнародні відносини” Маріупольського державного університету

 

Після об’єднання держави у 1990 р. для німецької зовнішньої політики відкрилися нові  шляхи для розвитку – у Європі та в цілому світі. Разом зі своїми європейськими партнерами Німеччина виступає за мир та безпеку у світі, тому спрямовує міжнародну діяльність на підтримання добросусідських відносин та розвиток ідей за подолання бідності, проблем біженців та подолання міжнародних конфліктів.

Актуальність теми визначається тим, що ФРН на сьогодні відіграє роль одного з лідерів у Європі, має доступ до прийняття рішень на міжнародному рівні та є ініціатором багатьох проектів, які мають важливе значення для підтримки миру та безпеки у світі. Оскільки існування сучасної розвиненої держави неможливе без співробітництва з іншими державами, міжнародне співробітництво, як складова європейської політики Німеччини, як показника держави, яка має високий рівень розвитку, сьогодні є важливим для вивчення.

Німеччина здійснює співробітництво з іншими державами, беручи участь у міжнародних організаціях. Зокрема, ФРН є членом Європейського Союзу, Організації Об’єднаних Націй, НАТО, ОБСЄ, СОТ, МВФ та ін.

У 1957 р. Німеччина належала до шести засновників теперішнього ЄС. Внесок Німеччини у бюджет ЄС (141 млрд. євро) становить 26,6 млрд. євро (2010 р.) [3]. Ґюнтер Еттінґер (ХДС) – колишній прем’єр-міністр землі Баден-Вюртемберг, з 9 лютого 2010 р. відповідає в Комісії ЄС за питання енергетики [2].

У 2004 р. завершилося четверте членство Німеччини як непостійного члена Ради Безпеки ООН після вступу країни до організації у 1973 р. Щоб прилаштувати ООН до політичних реалій сьогодення, Німеччина виступає за реформу організації. З 1996 р. Німеччина, третій за розміром внесків платник до бюджету ООН, є однією з країн, де розташовані органи ООН: зокрема в Бонні розташований Секретаріат Рамкової конвенції ООН зі зміни клімату.

Рада Безпеки несе головну відповідальність за підтримання миру і міжнародної безпеки. Німеччина завжди прагнула зробити роботу в Раді Безпеки ефективною і прозорою. Під час головування Німеччини у 2003–2004 рр. Рада Безпеки прийняла Резолюцію 1540 з метою запобігання доступу недержавних суб'єктів до зброї масового знищення [5]. Крім того, ФРН ініціювала дебати про те, як приватний сектор може грати ключову роль у запобіганні конфліктам і зміцненні миру [4]. У 2011–2012 рр. Німеччина прагне стати надійним партнером, який буде виконувати свої власні вимоги до більшої прозорості; підтримуватиме ініціативи, спрямовані на зміцнення миру і безпеки; сприятиме економічній і соціальній рівності; прагне вирішувати такі глобальні проблеми, як зміна клімату, брак ресурсів та продовольчі кризи [5].

У лютому 2011 р. уряд Німеччини разом з урядом Норвегії пообіцяли виділити 5 млн. дол. США на фінансування програми Продовольчої і Сільськогосподарської Організації Об'єднаних Націй (ФАО) про зниження рівня емісій парникових газів, пов'язаних з аграрним сектором. На сільське господарство в сукупності припадає близько однієї третини викидів парникових газів в атмосферу. На боротьбу з емісіями парникових газів в аграрному секторі Німеччина виділила 2 млн. дол. США [1].

Інші важливі елементи політики Німеччини в рамках ООН включають зміцнення міжнародного права, захист прав людини та захист навколишнього середовища. Коли Генеральний секретар ООН Пан Гі Мун відвідав Берлін в 2007 і 2008 рр., федеральний канцлер Ангела Меркель і міністр закордонних справ Франк-Вальтер Штайнмайер запевнили його в незмінній підтримці Німеччини Організації Об'єднаних Націй [6].

Німеччина – член НАТО з 1955 р. Після возз'єднання Німеччини в 1990 р., колишня Східна Німеччина стала частиною НАТО. Сьогодні близько 5000 німецьких солдатів служать під прапором НАТО. Бундесвер бере участь у місії під керівництвом НАТО в Косово з березня 1999 р., а також у операції ISAF під керівництвом НАТО в Афганістані.

Німеччина на сьогодні в рамках НАТО виявляє прихильність до ядерного роззброєння, підтримує запровадження нової системи протиракетної оборони в Європі для видалення близько 200 тактичних ядерних бомб по всьому континенту [6].

Німеччина є найбільшим донором війська для іноземних представництв і, після США, другим за величиною донором фінансових внесків у НАТО. 

Налічуючи 56 країн-членів, Організація з безпеки та співробітництва в Європі (ОБСЄ) є широким форумом для загальноєвропейської співпраці. Місії ОБСЄ оперативно діють передусім у сфері запобігання конфліктам і їх подолання. Федеративна Республіка Німеччина відіграє активну політичну роль в ОБСЄ і є основним джерелом фінансування і персоналу, забезпечуючи близько 10% від поточного бюджету ОБСЄ. Німецький персонал можна знайти майже у всіх довгострокових місіях та інститутах ОБСЄ. Німецький уряд приділяє особливу увагу діяльності ОБСЄ у сфері спостереження за виборами, боротьби з антисемітизмом і дискримінацією, а також управління кордонами і безпеки кордонів [4].

 Світова організація торгівлі (СОТ), заснована у 1995 р., покликана підтримувати виконання існуючих угод про міжнародну торгівлю і є форумом для переговорів щодо лібералізації світової торгівлі. Німеччина в рамках СОТ наполегливо виступає за активніше залучення країн, що розвиваються, в систему світової торгівлі.

У березні 2011 р. Німеччина запропонувала 1 млн. євро СОТ в рамках навчальної програми для країн, що розвиваються. Німеччина є одним з найбільших донорів у цей фонд. Враховуючи останні внески, загальний внесок ФРН у різні проекти СОТ досяг 18700 тис. швейцарських франків (близько 14500 тис. євро).

Цей грант буде фінансувати програми технічної допомоги та підготовки кадрів для тих країн, що розвиваються, найменш розвинених країн, а також країн з перехідною економікою. Мета полягає в тому, щоб краще адаптувати свою практику та законодавство, норми і правила СОТ, та покращити виконання зобов'язань і здійснення прав членства [7].

Основне завдання Міжнародного валютного фонду (МВФ), розташованого у Вашингтоні, – сприяти макроекономічній стабільності 186 держав-членів організації.

Німеччина – важливий акціонер Міжнародного валютного фонду, що має частку близько 6 відсотків у його капіталі; ФРН бере суттєву участь у прийнятті рішень установи [3].

Таким чином, Німеччина, яка є членом різних міжнародних організацій, є цінним міжнародним партнером, що зумовлюється не останньою роллю ФРН у наданні внесків у вигляді капіталу, технологій, робітників та інтелектуальних ресурсів. Німеччина в рамках міжнародних організацій бере участь у багатьох заходах задля подолання глобальних проблем людства на сучасному етапі та сприяє розвитку відносин з різними державами світу.

Отже, із своїм об’єднанням Федеративна Республіка Німеччина набула не тільки суверенності держави, але і стала на шляху побудови нової власної моделі світової політики. Здійснюючи власну європейську політику шляхом міжнародного співробітництва, Німеччина здобула довіру інших держав світу та взяла на себе відповідальність за підтримання миру та безпеки у світі. Напрямками своєї політики Німеччина визначила підтримання подальшої інтеграції країн Європи у ЄС та розвиток різновекторних відносин між ними. Беручи участь у різних міжнародних організаціях, вона сприяє вирішенню глобальних економічних, екологічних, та політичних проблем, питань енергетичних ресурсів та клімату, а також підтримує розвиток рівних та демократичних відносин з усіма країнами світу. 

 

Список використаних джерел

1.  Норвегия и Германия выделили пять миллионов долларов на борьбу с эмиссиями парниковых газов в аграрном секторе [Электронный ресурс]. — Режим доступа : http://www.un.org/russian/news/fullstorynews.asp?newsID=15082. — Название с экрана. 

2. Эттингер Гюнтер [Электронный ресурс]. — Режим доступа : http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD%D1%82%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D0%B5%D1%80,_%D0%93%D1%8E%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80. — Название с єкрана.

3.  Engagement in internationalen Organisationen [Elektronische Ressource]. — Modus des Zugriffs : http://www.tatsachen-ueber-deutschland.de. — Titelbildschirm.

4.  Germany and the European Union within the OSCE [Electronic resource]. — Mode of access :  http://www.wien-osze.diplo.de/Vertretung/wienosce/en/04/DEU_20in_20der_20OSZE__en__Seite.html.— Title from the screen.

5.  Germany’s candidature for a non-permanent seat on the Security Council for the period 2011/ 2012 [Electronic resource]. — Mode of access : http://www.wien-osze.diplo.de/Vertretung/wienosce/en/06/DEU__im__VN__SR__en___C3_9Cbersichtsseite.html. — Title from the screen.

6.   Germany demands Nato show greater commitment to nuclear disarmament [Electronic resource]. — Mode of access : http://www.guardian.co.uk/world/2010/oct/14/germany-nato-nuclear-disarmament. — Title from the screen.

7.  Germany offers EUR 1 million to WTO training programme for developing countries [Electronic resource]. — Mode of access : http://www.wto.org/english/news_e/pres11_e/pr627_e.htm.  — Title from the screen.

Категорія: Зовнішня політика держав світу в умовах глобалізації | Дата: 05.03.2011
| Коментарі: 1
Всього коментарів: 1
1 Георгій  
0
Хотів би відзначити, що дана стаття дає досить цікаву та реалістичну інформацію щодо участі ФРН в міжнародних організаціях та її місце в сучасних міжнародних відносинах. Хотів би також додати і те, що фактично на даний момент євроінтеграція здійсьнюється під досить потужним франко-німецьким впливом, що є свідченням того, що Франція займає роль найблизчого союзника ФРН. Фактично в більшості випадків інтереси ФРН співпадають з інтересами Франції, ще за часів утворення ЄОВС в 1957 році, оскільки після того як виробництво вугілля та сталі ФРН та Франції були поставлені під спільний контроль, було ліквідовано франко-німецькі суперечки. Можу також довести і те, що будучі "локомотивом" євроінтеграції" ФРН, як і Франція сповідує геополітичну концепцію ЄС, бачит ЄС окремим геостратегічним полюсом в сучасному багатополюсному світі, який здатний зайняти місце домінуючого полюсу, замість США (погляди представників ФРН, Франції), на відміну від позиції Великобританії, згідно якої ЄС повинен відігравати роль союзника США у Європі. Також можу сказати, що в питаннях глобальної безпеки інтереси ФРН в якомусь ступеню перетинаються з інтересами Франції, і навіть РФ. Прикладом подібного парадоксу є спільне засудження превентивних дій США по відношенню до Іраку в 2003 році, до початку військової операції США на території Іраку (2003-2010) - коли власні економічні інтереси у вигляді СП, концесій на території Іраку пересилили бажання ліквідації потенційної загрози до світового співтовариства від "біологічної зброї" (привід до превентивних дій США). Також ФРН є однією з небагатьох держав Заходу, що підтримує досить тісні відносини стратегічного з РФ, свідченням чого є участь у проєкті "Північний потік"
Дякую за цікаву та корисну інформацію.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright Istfak-MDU © 2008-2024